1402/02/09 9:32:36
به مناسبت هفته کار و کارگر؛
بازدید مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از مجموعه های تولیدی و صنعتی حامی اشتغال مددجویان

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی به‌همراه جمعی از کارشناسان معاونت مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مراکز غیردولتی به‌مناسبت هفته کار و کارگر از چندین واحد تولیدی و صنعتی که مددجویان و توانخواهان تحت پوشش بهزیستی را استخدام و به‌کارگیری کرده بودند، بازدید و تقدیر کرد.


پنج واحد تولیدی که مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی از آنجا بازدید و از کارفرمایان قدردانی کرد، عبارتند از شرکت موادغذایی شهریارکام که به فعالیت تولید کیک و کلوچه مشغول است و در سال گذشته ۶ نفر از توانخواهان دارای معلولیت و یک زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی را استخدام کرده است. تولیدی اسباب‌بازی مرادی نیز ۶ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی را بکارگیری کرده، تولیدی پوشاک اطمینان چهار نفر از توانخواهان، تولیدی کفش دست‌دوز شعبانی ۳ نفر از توانخواهان و شرکت ابتکار سازه نوین واقع در شهرک صنعتی کلات نیز چهار نفر از توانخواهان تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی را استخدام کرده است.

دکتر مسعود فیروزی درحاشیه این بازدیدها، گفت:جامعه هدف بهزیستی بسیار گسترده است. افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار، فرزندان ترخیصی از مراکز، معتادین بهبودیافته، خانواده‌های نیازمند دارای فرزندچندقلو، فرزندان امدادبگیر و... را شامل می‌شود که حلقه‌ی طلایی توانمندسازی تمامی افراد تحت پوشش بهزیستی موضوع اشتغال آنها است. درخصوص افراد دارای معلولیت اشتغال علاوه بر تامین معیشت، احساس اعتماد به‌نفس، جرات مندی، خودباوری، عزت نفس و حضور مستقل در جامعه را در آنها افزایش می‌دهد که اساس و پایه توانمندسازی نیز همین موارد می‌باشد. در توانمندسازی، افراد باوجود محدودیت‌هایی که دارند به استقلال دست می‌یابند و اشتغال بستر و نقش اصلی را در توانمندسازی این افراد ایفا می‌کند.

وی افزود: کارفرمایانی که افراد تحت پوشش بهزیستی را به‌کارگیری می‌کنند باعث احیای افراد و خانواده‌های آنها می‌شوند و این کار باقیاتِ صالحات است زیرا نقش بسزایی در توانمندسازی و بازتوانی جامعه هدف بهزیستی دارد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی درخصوص تسهیلات و حمایت‌های بهزیستی از این کارفرمایان گفت: پرداخت حق بیمه سهم کارفرما از جمله مشوق‌هایی است که بهزیستی به این افراد می‌دهد. حق بیمه مددجویان مانند سایر بیمه‌شدگان قانون کار ۳۰ درصد حقوق است که ۷ درصد آن توسط کارگر و ۲۳ درصد توسط کارفرما تامین می‌شود که در سیستم مشوق‌های بهزیستی، کل این ۲۳ درصد توسط بهزیستی پرداخت می‌شود. علاوه بر این، کارفرمایان تا سقف ۴ میلیارد تومان به تعداد افرادی که به‌کار گرفتند به ازای هر نفر ۱۵۰ میلیون تومان از وام‌های قرض‌الحسنه بدون بهره با بازپرداخت طولانی مدت ۷ ساله نیز بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 1285
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 428

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها