1401/12/09 13:31:26
اعتیاد و نبود مهارت های زندگی عامل اصلی طلاق در شهرستان زاوه

.رئیس اداره بهزیستی شهرستان زاوه: اعتیاد و نداشتن مهارت های لازم زندگی از مهمترین دلایل طلاق در شهرستان زاوه هستند


به  گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان زاوه، نازنین عجمیان گفت: طی بررسی های به عمل آمده تعداد ۲۸۲ زوج در طول سال جاری متقاضی طلاق بوده اند و ۲۷۰ کودک به کودکان طلاق افزوده شده است.

وی افزود: از این تعداد متقاضی طلاق ١۰۳ مورد توافقی، ١۶۹ مورد به درخواست زوجه و الباقی به در خواست زوج ثبت شده اند که از این میزان حدود ۲۵ درصد در جلسات مشاوره سازش کرده و حدود ۷۰ درصد جهت ادامه روند طلاق به دادگستری ارجاع شده اند الباقی افراد نیز همکاری لازم با کارشناسان مربوطه نداشته اند.

رئیس اداره بهزیستی زاوه اعتیاد و نداشتن مهارت های زندگی را از عمده ترین دلایل طلاق در این شهرستان عنوان کرد و گفت: ضرب و شتم، عدم مسئولیت پذیری، دخالت اطرافیان و مسایل مربوط به روابط جنسی نیز از دیگر دلایل عمده ای هستند که متقاضیان در جلسات طلاق عنوان کرده اند.

وی ضمن ابراز نگرانی از پایین بودن سن طلاق در میان بانوان گفت: بیش از ۳۰ در صد بانوان متقاضی طلاق، زیر ۲١ سال، حدود ۳۰ درصد بین ۲١ تا ۳١ سال و الباقی ۳١ سال به بالا سن دارند.

عجمیان افزود: با وجود تلاش کارشناسان اورژانس اجتماعی و مراکز مثبت زندگی در برگزاری جلسات متعدد آموزشی، متاسفانه هنوز میزان درخواست طلاق در زاوه بالا بوده که این امر بسیار نگران کننده می باشد و می طلبد همه دستگاه های ذیربط هماهنگ و منسجم نسبت به آموزش و تغییر نگرش مردم نسبت به حل مسائل تلاش کنند.

 

کد خبر 972
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 696

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها