1401/10/12 12:49:4
در رسانه | شهرستان خلیل‌آباد فاقد اورژانس اجتماعی

رئیس اداره بهزیستی خلیل‌آباد گفت: شهرستان خلیل‌آباد با جمعیت ۵۲۷۰۱ نفر از داشتن اورژانس اجتماعی محروم است.


حسین اسماعیلی ثانی در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت شهرستان خلیل‌آباد در ۲ بخش مرکزی و ششطراز ۵۲ هزار و ۷۰۱ نفر اعلام شد که ۶۵ درصد آن‌ها در روستا و ۳۵ درصد در شهر ساکن هستند.
وی تعداد مددجویان تحت پوشش بهزیستی در ۲ واحد توان‌بخشی و اجتماعی را ۲۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: بالغ‌ بر ۱۵۳۰ خانواده معلول در واحد توان‌بخشی و ۶۵۰ خانواده در واحد اجتماعی تحت پوشش هستند که ۶۵ درصد این افراد مستمری دریافت می‌کنند.
رئیس اداره بهزیستی خلیل‌آباد خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه برای راه‌اندازی اورژانس اجتماعی مکاتباتی داشته‌ایم اما هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است. اگر از سوی مسئولان سازمان بهزیستی دستوراتی برای راه‌اندازی اورژانس اجتماعی داده شود، بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و معضلات شهرستان رفع خواهد شد.
اسماعیلی ثانی ادامه داد: اکنون در شهرستان خلیل‌آباد یک مرکز نگهداری پسران هفت تا ۱۲ سال، سه مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی، یک کمپ ترک اعتیاد ماده ۱۵، یک کلینیک درمان اعتیاد سرپایی و... فعالیت دارد.
وی همچنین به وضعیت اشتغال مددجویان بهزیستی اشاره کرد و افزود: در زمینه ایجاد اشتغال، امسال ۱۸۱ میلیارد تومان اعتبار از تسهیلات تبصره ۱۶ قانون بودجه دریافت کرده‌ایم که تاکنون ۶۵ درصد آن جذب شهرستان شده است.
رئیس اداره بهزیستی خلیل‌آباد خاطرنشان کرد: اعتبارات و تسهیلات ساخت مسکن از سال گذشته تاکنون ۱۱۵ مورد اعطا شده که ۳۵ مورد آن مربوط به خانواده‌های دارای ۲ معلول و ۹۵ مورد نیز مربوط به خانواده‌های تک‌معلول بوده است.
وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد افراد آسیب‌دیده اجتماعی شهرستان تحت پوشش مستمری و معیشت‌بگیر هستند، گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات ما پشت نوبتی‌ها در حوزه توان‌بخشی است. اکنون در شهرستان خلیل‌آباد ۱۵۰ نفر پشت نوبت خدمات معیشتی و مستمری قرار دارند.
اسماعیلی ثانی گفت: متاسفانه افراد بسیاری پشت نوبت دریافت جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج هستند و همچنان هم به این آمار اضافه می‌شود. در حال حاضر ۶۰ مورد پشت نوبت دریافت کمک‌هزینه ازدواج و جهیزیه قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه از ۲ سال قبل که مراکز مثبت زندگی در شهرستان راه‌اندازی شد، ۷۰ درصد پرونده‌ها را به این مراکز واگذار نموده‌ایم، از کمبود شدید نیرو در بهزیستی خلیل‌آباد خبر داد و گفت: در حال حاضر خودم و چهار کارشناس خدمات لازم را به مددجویان تحت پوشش ارائه می‌دهیم.

کد خبر 699
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 754

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها