1401/10/07 9:30:25
در رسانه | پایان موفقیت آمیز استفاده آزمایشی از نخستین سامانه خدمت‌رسانی به جامعه ناشنوایان تربت حیدریه

تربت حیدریه ـ ایرنا- رییس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه گفت:استفاده آزمایشی از نخستین سامانه خدمت‌رسانی به جامعه ناشنوایان این شهرستان با موفقیت انجام شد و قابل تسری به دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی است.


فاطمه صادق‌ امیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:سامانه خدمت‌رسانی به جامعه ناشنوایان با هدف امداد و نجات و نیز خدمات‌رسانی در حوزه‌های پلیس، اورژانس و آتش‌نشانی از ماه قبل در این شهرستان اجرا شد.

وی ادامه داد:کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تربت‌حیدریه برای نخستین بار در کشور این سامانه را راه اندازی کرده است.

رییس اداره بهزیستی تربت‌حیدریه گفت: امید است که مسوولان بهزیستی خراسان رضوی مجوز استفاده از این سامانه را در سطح استان و حتی کشور صادر کنند.

امیری جامعه آماری ناشنوایان این شهرستان را ۷۰۰ نفر اعلام و اظهار کرد: ۲۰۰ نفر از آنها در جلگه رخ ساکن هستند و بر این اساس افراد جامعه هدف با وارد کردن کد دستوری ussd در گوشی همراه خود و بعد تکمیل فرم مشخصات هویتی، خدمات مورد نیاز خود را به دستگاه مربوطه اعلام می‌کنند.

وی تاکید کرد: این کد مختص تربت‌حیدریه و خدمت‌رسانی به قشری است که از قدرت تکلم و شنوایی محروم هستند تا بتوانند در مواقع ضروری با استفاده از آن در کمترین زمان از امکانات تلفن‌های ضروری سه رقمی استفاده کنند.

 

 

کد خبر 666
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 590

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها