1401/09/03 9:50:30
با محوریت خودمراقبتی و در اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزارشد؛
سومین جلسه دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی و عوامل تعیین کننده آن

به مناسبت هفته خودمراقبتی و در ادامه جلسات دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی و عوامل تعیین کننده آن، سومین جلسه دبیرخانه مذکور در سال جاری با حضور دستگاه‌های مرتبط در اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار گردید.


عناوین و مباحث مطرح شده در این جلسه شامل معرفی طرح "آگاه‌سازی دختران و زنان با تأکید بر خودمراقبتی" ذیل برنامه‌های معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان خراسان رضوی، طرح و تشریح برنامه تقویت بنیان خانواده توسط نماینده دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این جلسه ضمن تاکید بر اینکه خود مراقبتی نقش بسزایی در ارتقای نظام سلامت کشور و سطح سلامت جامعه دارد، گفت: یکی از حیطه‌های مهم خود مراقبتی، سبک زندگی سالم است. سبک زندگی الگوی منحصر به فردی از ویژگی‌ها، رفتارها و عادت‌هایی است که هر فرد از خود نشان می‌دهد که در صورت معیوب بودن آن، فرد در معرضِ خطرِ بیماری‌ها و حوادث قرار می‌گیرد. اصلاح شیوه زندگی یکی از راه‌کارهای مناسب و کارآمد دست‌یابی به سلامتی و پیشگیری از هرگونه آسیب‌های اجتماعی و بیماری است.

دکتر مسعود فیروزی با بیان اینکه باید در راستای موضوع خودمراقبتی، اقدامات تخصصی و کارشناسانه‌ بیشتری انجام گیرد، گفت: یکی از رویکردهای اصلی بهزیستی در اجرای طرح پیشگیری و ارتقای سلامت‌محور با تکیه بر تدوین برنامه‌های آموزشی، آگاه‌سازی و دانش‌افزایی به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دختران و زنان می‌باشد.

سومین جلسه دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی و عوامل تعیین کننده آن

وی ضمن ابراز خرسندی از عملکرد دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی حوزه معاونت امور توسعه پیشگیری خراسان رضوی درخصوص موضوع خود مراقبتی گفت: عملکرد همکاران ما از لحاظ کمی و کیفی در این زمینه بسیار مطلوب بوده، هرچند که همچنان مسیر طولانی پیش‌رو داریم و امیدواریم که این مسائل توسط دستگاه و نهادهای دیگر نیز جدی گرفته شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: در حوزه علوم انسانی همواره تاکید می‌شود که همه‌چیز از خود شروع می‌گردد. همانطور که در مباحث دینی نیز خودشناسی را منشاء خداشناسی دانسته‌اند و همواره انسان به تامل در این خصوص دعوت می‌گردد. بسیاری از آسیب‌ها و چالش‌های اجتماعی بابت یک لحظه عدم توانایی فرد در مدیریت خود اتفاق می‌افتد. به‌طور مثال بسیاری از نزاع‌های خیابانی که منجر به قتل و ... می‌شود بابت یک لحظه عدم کنترل فرد بر هیجانات خود اتفاق افتاده است. شاید اگر فرد این مهارت را کسب کرده بود که حتی در یک زمان محدود خود را مدیریت کند، این اتفاق نمی‌افتاد.

کد خبر 559
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 597

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها