1402/03/02 23:29:28
ایرنا | افزون بر پنج هزار معلول در تربت حیدریه تحت پوشش بهزیستی هستند

تربت حیدریه - ایرنا - رییس اداره بهزیستی تربت حیدریه گفت: افزون بر پنج هزار نفر معلول در این شهرستان از انواع خدمات حمایتی این سازمان بهره مند هستند.


فاطمه صادق امیری هنگام حضور معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه تربت حیدریه در جمع دختران یتیم یکی از مراکز شبانه روزی بهزیستی این شهرستان افزود: این پنج هزار معلول از انواع خدمات حمایتی، درمانی، توانبخشی و آموزشی دولت بهره مند هستند ضمن اینکه نیکوکاران منطقه نیز نسبت به حمایت از این عزیزان اهتمام دارند.

وی اضافه کرد: فقط در همین مرکز شبانه روزی نگهداری دختران یتیم بهزیستی تربت حیدریه ۴۰ دختر ۶ تا ۱۸ سال تحت آموزش و هدایت مربیان و حامیان زندگی می کنند که برای هر یک از آنها ماهیانه ۲ تاسه میلیون تومان یارانه دولتی علاوه بر کمک های خصوصی پرداخت و هزینه می شود.

وی اظهار کرد: نیکوکاران تربت حیدریه اعم از مقیم یا غیر مقیم در دیگر استانها و خارج از کشور نیز کمکهای مالی و غیر نقدی خوبی به مددجویان بهزیستی بویژه دختران و پسران یتیم دارند.

رییس بهزیستی تربت حیدریه با بیان اینکه فقط در موسسه خیریه سجاد تربت حیدریه ۷۰ دختر معلول ذهنی شدید وابسته به تخت بالای ۱۴ سال نگهداری می شوند، گفت: با احتساب مرکز پاستور ۱۱۰ مددجوی اعصاب و روان تحت حمایت و انواع درمان های مختلف هستند که برای هر یک نفر آنها علاوه بر چهار میلیون تومان یارانه ماهانه دولتی؛ هزینه زیادی از سوی نیکوکاران صورت می گیرد.

صادق امیری افزود: تقریبا به همین تعداد نیز مددجوی کم توان ذهنی در دیگر مراکز پسرانه بهزیستی تربت حیدریه بصورت شبانه روزی نگهداری و تحت درمان و انواع حمایت ها قرار دارند.

وی با تقدیر از حمایت و تشریک مساعی نیکوکاران تربت حیدریه اظهار کرد: حمایت های خیرین باعث روان سازی و شتاب گرفتن حمایت و صیانت از مددجویان بهزیستی شده است.

در این دیدار علی اکبر کی پور معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه تربت حیدریه با تبریک ولادت حضرت معصومه و روز دختر به هر یک از دختران یتیم این مرکز هدایایی تقدیم و از تلاش آنها برای تحصیل و کسب آموزش های مختلف تقدیر کرد.

کد خبر 1506
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 556

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها