1402/02/26 20:58:46
نشست معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با کارکنان بهزیستی نیشابور

علی محمد قادری،معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در آخرین برنامه از برنامه های سفر یک روزه خود به استان خراسان رضوی و شهرستان نیشابور، با همراهی دکتر مسعود فیروزی، مدیرکل بهزیستی استان و تنی چند از مسئولین ستادی،با کارکنان بهزیستی این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، مدیرکل بهزیستی استان در این نشست صمیمانه ضمن معرفی خدمات و فعالیتهای بهزیستی نیشابور گفت: عملکرد اداره بهزیستی این شهرستان همواره موفقیت‌آمیز و رضایت‌بخش بوده است. همکاران ما در این اداره در حال خدمت‌رسانی به بیش از یازده هزار و ۷۸۰ فرد دارای معلولیت، ۷۷۰ زن سرپرست خانوار، ۲۷۰ خانواده نیازمند دارای فرزند چندقلو، حمایت از ۱۵۲ دانشجوی دارای معلولیت، رسیدگی به امور ۵۷  مرکز روزانه و شبانه‌روزی تحت نظارت بهزیستی و... می‌باشند.

نشست معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با کارکنان بهزیستی نیشابور

دکتر مسعود فیروزی افزود: در سال گذشته حدود ۲۲ میلیارد ریال مستمری به توانخواهان واجد شرایط این شهرستان تعلق گرفته است. تمامی زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های دارای فرزند چندقلو تحت پوشش بهزیستی این شهرستان باتوجه به بعد خانوار از مستمری و کمک هزینه معیشت به صورت ماهیانه بهره‌مند گردیده و همینطور از تسهیلات دیگر مانند وام اشتغال و کمک هزینه آماده‌سازی شغلی، کمک هزینه ودیعه مسکن، کمک هزینه درمان و... باتوجه به اعتبارات تخصیص یافته و نظر مددکار به‌صورت موردی و در قالب تسهیلات بلاعوض  برخوردار شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد ۵۷ مرکز روزانه و شبانه‌روزی تحت نظارت بهزیستی این شهرستان می‌باشد، گفت: ۱۰ مرکز توانبخشی روزانه شامل دو مرکز سالمندان و ۸ مرکز توانبخشی که درحال حاضر ۴۸۰ نفر خدمت گیرنده دارد. ۶ مرکز توانبخشی شبانه‌روزی با تعداد ۴۰۰ نفر خدمت‌گیرنده، ۱۲ مرکز ترک اعتیاد، دو مرکز مشاوره ژنتیک، ۱۲ مرکز مثبت زندگی و... بخشی از مراکز فعالِ تحت نظارت بهزیستی این شهرستان می‌باشند. تمامی این مراکز نیازمند رسیدگی مرتب و بازدیدهای مستمر در تمامی ساعات شبانه‌روز هستند.

نشست معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با کارکنان بهزیستی نیشابور

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: مسئولیت مراکز نگهداری شبه‌خانواده به مراتب سنگین‌تر از دیگر مراکز بهزیستی است. پنج مرکز شبه‌خانواده که دو مرکز آن دخترانه و ۳ مرکز پسرانه می‌باشد، مسئولیت سنگینی را متوجه بهزیستی این شهرستان کرده است. ۱۰۸ فرزند که  ۶۸ نفر آنها زیر ۱۲ سال و ۴۰ نفر بالای ۱۲ سال هستند در این مراکز زندگی می‌کنند. مراکزشبه خانواده علاوه بر  رسیدگی به شرایط جسمانی فرزندان، وظیفه نگهداری و رسیدگی به امور تربیتی، تحصیلی، مهارت‌آموزی، تامین سلامت روان و... فرزندان امری بسیار جدی است زیرا نقش ارزنده‌ای در تعیین سرنوشت و آینده شغلی آنها پس از ترخیص و ورود به جامعه را دارد.

شایان ذکر است کارکنان بهزیستی نیشابور در این نشست به بیان مهمترین مسایل حوزه کاری و حرفه ای خود پرداختند و از نظرات رئیس سازمان بهزیستی کشور بهره مند شدند.

کد خبر 1435
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 474

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها