1402/02/25 9:55:51
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی؛
هفته آینده جلسه‌ای برای بررسی دغدغه‌های معلولان در کمیسیون اجتماعی مجلس برگزار خواهد شد

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی می‌گوید یکی از گله‌مندی‌های معلولان درباره وضع زندگی و تغییرات بودجه‌ای است. او این خبر را می‌دهد که در هفته آینده جلسه‌ای برای بررسی دغدغه‌های معلولان برگزار خواهد شد.


احسان ارکانی در گفت‌وگو با شهرآرا، تغییرات بودجه‌ای را این‌طور توضیح می‌دهد: دولت در لایحه بودجه۱۴۰۲ تغییراتی در نظر گرفت. یکی از این تغییرات مربوط به هدفمندکردن اعتبارات اختصاص‌یافته به معلولان است.
این عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه در ادامه این‌طور اضافه می‌کند: با همین رویکرد، دولت ردیف بودجه مستقل معلولان را در لایحه بودجه۱۴۰۲ حذف کرد. در مقابل، دولت این بودجه را با هدف سامان‌دهی پرداخت‌ها و تسریع فرایندها به بهزیستی داد.
ارکانی در ادامه بیان می‌کند: مجلس شورای اسلامی نیز با همین توضیحات تغییرات بودجه‌ای لحاظ‌شده دولت را برای معلولان پذیرفت و به تصویب رساند.
او به گله‌مندی‌های معلولان در هفته‌های گذشته اشاره می‌کند و می‌گوید که در جریان این انتقادها قرار دارد.
این عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی می‌گوید: هنوز زمان زیادی از سال نگذشته است، اما معلولان نقدهایی مطرح کرده‌اند. دولت این تغییرات را برای بهبود امور معلولان اعمال کرد، اما گویا در عمل هنوز این سازوکار جدید نتوانسته است رضایت معلولان را جلب کند.
او نوید می‌دهد که در هفته آینده و با برگزاری جلسه‌ای، گله‌مندی معلولان از این ردیف حذفی و عملکرد دولت در اعمال تغییرات جدید بررسی خواهد شد. این عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان می‌کند: این جلسه با اعضای کمیسیون اجتماعی و بهزیستی برگزار می‌شود تا روند اجرا و نتایج آن کامل بررسی شود. به گفته وی، چنانچه در بررسی‌ها مشخص شود که دولت نتوانسته است به اهدافش برای اعمال این تغییرات برسد و معلولان نیز از این روند و سازوکار پیشنهادی دولت گله‌مندند، این تغییرات به‌حالت اولیه بازمی‌گردد.
 او تأکید می‌کند: این تجدیدنظر و بازگشت ردیف بودجه به فرایند سال قبل، منوط به بررسی نتایج و مشخص‌شدن نارضایتی معلولان و نیز موفق‌نبودن دولت در اجراکردن سازوکار جدید است.

کد خبر 1427
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 423

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها