زهرا سادات ترحمي افزود: متقاضیان پس از ورود به درگاه مذکور https://mojavez.ir میتوانند تمام شرایط و مدارک لازم برای دریافت مجوز را مطالعه و نسـبت به دریافت مجوز موسسه و مرکز غیردولتی موردنظر خود اقدام نمايند؛ از آنجا که فرآیند دریافت مجوز از طریق سامانه کوتاهتر و سریعتر انجام میشود، متقاضـیان میتوانند بدون مراجعه به بهزیستی، در سراسـر استان درخواست خود را به صورت الکترونیکی ثبت و از طريق اداره بهزيستي شهرستان خود پیگیری کننـد.
وي با بيان اينكه در راستاي ارتقاء سامانه صدور الكترونيك مجوز مراكز و موسسات غيردولتي، امكاناتي جهت بهينهسازي فرآيند صدور مجوزها به سامانه اضافه شده و تغييراتي صورت گرفته است، گفت: درصورت اعلام نقص مدارك به متقاضي دريافت موافقت اصولي، امكان ويرايش اطلاعات براي او فراهم ميباشد. متقاضيان فقط 3 روز براي رفع نواقص اعلام شده، فرصت دارند. بهعبارتي پس از بررسي پروندهي متقاضيان توسط كارشناسان سازمان بهزيستي و اعلام نقص مدارك و عودت پرونده، متقاضيان بايد طي 3 روز در راستاي رفع نواقص اعلام شده اقدام نمايند در غير اينصورت درخواست متقاضي به صورت خودكار رد ميشود.
مسئول دبيرخانه كميسيون ماده 26 بهزيستي خراسان رضوي خاطرنشان كرد: بهمنظور تسريع در انجام فرآيند، كارشناسان شهرستانها نيز موظفند كه ظرف مدت 10 روز پس از تاييد مدارك متقاضي توسط شهرستان و صدور نامه استعلام مدرك تحصيلي و سلامت روان متقاضي، تاييديههاي مربوطه را در سامانه بارگزاري كنند. در غيراين صورت سامانه بهصورت خودكار درخواست متقاضي را رد مينمايد.