1402/02/18 11:11:45
معلمان نقش مهمی در ارتقای عزت نفس و روحیه مشارکت دانش آموزان توانیاب ایفا می کنند

در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت هفته معلم در اداره بهزیستی شهرستان برگزار شد از ۲۹ نفر از توان یابان معلم و استاد در مدارس و دانشگاه با حضور دکتر علی صدر ریاست اداره بهزیستی ،سید مهدی قاضی معاون مدیرکل و ریاست اداره آموزش و پرورش و علیرضا هوایی نماینده مدارس استثنایی شهرستان نیشابور تقدیر و تجلیل شد.


رئیس اداره بهزیستی شهرستان نیشابور در این مراسم ضمن تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم، برگزاری این جلسه را برای اولین بار درسطح شهرستان حایز اهمیت دانست و استمرار این نشست را در سالهای آینده از اولویت های این  اداره در این ایام بر شمرد.

علی صدر با اشاره به برخی از قوانین جامع حمایت از حقوق معلولین ، مطالبات معلمین را به نمایندگی از آحاد جامعه توان یابان در کلیه امور و فضاهای شهری و دستگاههای اجرایی بسیار ضروری دانست و گفت : اداره بهزیستی در همه امور به عنوان حمایتگر پیگیری لازم را انجام خواهد داد.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات و خدمات مختلف بهزیستی اعم از اموزش، اشتغال و..با هدف توانمندسازی جامعه هدف، ایجاد اشتغال پایدار و موثر را از اولویت های سازمان برشمرد و حضور معلمین را جهت تقویت روحیه مشارکت و افزایش عزت نفس در دانش آموزان خصوصا دانش آموزان توان یاب بسیار با اهمیت دانست .‌

 رییس آموزش و پرورش شهرستان نیز در این مراسم  گفت: دو تکلیف بر عهده ما وجود دارد در قبال خودمان و دانش آموزان و‌ باید در هر دو حوزه مطالبه گری صورت گیرد .تعامل با مدیران مدارس ، استفاده از ظرفیت های مشاوره در میان دانش آموزان خصوصا در مورد دانش آموزان توان یاب و تشخیص اینکه دانش آموزان به چه رشته های وارد شوند در دوران تحصیل و ورود به آموزش عالی متناسب با شرایط جسمانی آنها بسیار حایز اهمیت است .

سید مهدی قاضی ضمن مفید دانستن برگزاری اینگونه جلسات آمادگی خود را برای برگزاری این نشست ها و پیگیری دغدغه ها و مشکلات همکاران خود در طول سال اعلام و افزود: مطالبه ازسایر دستگاههای اجرایی توسط جامعه توان یابان انعکاس داده شود و تا حد امکان پیگیری جهت اجرای آنها  صورت گیرد. و همچنین در آینده ای نزدیک کلیه برنامه ها و پیگیری ها در سطح مدارس استثنایی در سطح شهرستانی قابل اجرا خواهد بود .ایشان با اشاره به اجرای مناسب‌سازی و دسترس پذیری ساختمان مرکزی آموزش و پرورش ، آمادگی این اداره را برای مناسب سازی در سایر ساختمانهای مجموعه این اداره و رفع آنها اعلام نمود.

وی در ادامه گفت :از ایده های جدید و نو در پیشبرد اهداف سازمان استقبال  و از همکاری اورژانس اجتماعی اداره بهزیستی  در  پیگیری آسیبهای اجتماعی و مشکلات دانش آموزان مدارس تقدیر و تشکر می کنیم.

در پایان مراسم، حاضرین به بیان نظرات خود پرداختند و به معلمین توان یاب لوح تقدیر اهداء گردید.

کد خبر 1367
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 400

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها