1402/02/11 11:5:35
اجرای ۷ پویش در بهزیستی خراسان رضوی با هدف مردمی سازی و ارتقای مشارکت های اجتماعی

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: در ماه مبارک رمضان، هفت پویش به‌صورت محله محور توسط بهزیستی اجرا شد که اساس آن مردمی‌سازی و ایجاد شبکه مردمی به‌صورت محله محور بوده است. این پویش‌ها باعث می‌شوند که مردم هرگاه با معضل یا بحرانی در محله مواجه شدند، به نوبه خود مشارکت موثر داشته و در رفع آن بکوشند. میزان مشارکت‌ها و کمک‌های جمع‌آوری شده مردمی در راستای اجرای برخی از این پویش‌ها در سطح استان خراسان رضوی تاکنون ۶۳ میلیارد تومان بوده است. خوشبختانه همچنان شاهد حمایت‌های مردمی از این پویش‌ها می‌باشیم.


دکتر مسعود فیروزی با بیان اینکه ۵۳۳ خانواده دارای ۳ عضو معلول و بیشتر درحال‌حاضر تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی قرار دارند، گفت: حدود ۴۶۴ خانواده دارای ۳ عضو معلول، ۶۵ خانوار دارای چهار عضو معلول و ۴ خانوار دارای پنج عضو معلول تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی می‌باشند. پویش ضیافت همدلی با هدف آگاه‌سازی عموم مردم از مشکلات خانوارهای دارای حداقل ۳ عضو معلول در ماه مبارک رمضان اجرا گردید. در طی اجرای این پویش مبلغ ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیرین و نهادهای مختلف جمع‌آوری و در راستای خدمت‌رسانی و رفع مشکلات به این خانواده‌ها اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی و نیت‌های خیرخواهانه و باتوجه به محدودیت‌های مالی، جلب مشارکت‌های مردمی ضروری است، گفت: در کشور ما همواره بسیاری از مسائل به یاری و مشارکت مردم حل شده است. توان فرهنگی موجود در ایران گواهی بر اعلام آمادگی مردم در حل مشکلات اجتماعی- اقتصادی دارد. بنابراین بهزیستی باید به‌صورت فعال با گروه‌های جهادی و مردم ارتباط برقرار کرده و ضمن معرفی نیازهای خود باعث تقویت ارتباط با آنان باشد.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی افزود: پویش ضیافت افطاری ساده، فعالیت گروهی از جامعه هدف مستقر در مراکز شبانه‌روزی تحت نظارت بهزیستی برای تکریم در جمع گرم روزه‌داران و اطعام ایشان در ماه مبارک رمضان بوده است. این پویش با هدف آشنایی مردم با مددجویان و برگزاری افطاری ساده در مساجد و مراکز اجرا گردید. در طی این پویش مبلغ ۳۷ میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد و تعداد ۳۷۵ هزار نفر از مددجویان در مراسمات افطاری شرکت داشتند. افطاری‌ها بسیار ساده برگزار شد و ارزش ریالی هر افطاری برای یک نفر بین ۸۰ تا ۹۰ هزارتومان بوده است. این پویش به‌منظور شرکت افراد تحت پوشش مستقر در مراکز در فعالیت‌های اجتماعی، بهره‌مندی از حضور مردم در میان اقشار خاص تحت پوشش سازمان اجرا گردیده است.

وی افزود: در پویش ضیافت مهربانی نیز مسئولین کشوری و لشکری، مسئولین دستگاه‌های استانی، چهره‌های ورزشی، هنری و خیرین در منازل مددجویان و مراکز تحت نظارت حضور یافتند. این حضور بسیار تاثیرگذار بود و در نهایت موجب آشنایی بیشتر با کمیت و کیفیت روند خدمت‌رسانی و خدمات قابل ارائه توسط سازمان، شناخت مشکلات افراد تحت پوشش و در نهایت جذب مشارکت‌های مردمی بوده است. در جریان این پویش مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی جهت رفع مشکلات زندگی مددجویان جمع‌آوری شد.

فیروزی درخصوص پویش مهرواره در محضر ولی نعمتان، گفت: این پویش نیز با هدف ایجاد تعامل بین مراکز مثبت زندگی، مجموعه‌ها و کنشگران مردمی محلات به‌منظور تشکیل شورا و شبکه فعالین محلات در ماه مبارک رمضان آغاز گردید و قرار است به‌صورت یک رویه ثابت و خط‌مشی همچنان ادامه یابد. تاکنون مبلغ ۱۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی در راستای این پویش جمع‌اوری گردیده است.

 

کد خبر 1321
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 451

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها