1402/02/09 9:27:3
برگزاری جشنواره ورزشی " جام رمضان" ویژه کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار مشهد

اختتامیه جشنواره ورزشی" جام رمضان" در راستای پیشبرد اهداف برنامه‌های فرهنگی اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد با همکاری اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و جمعی از خیرین در شهرک طرق مشهد برگزار شد.


حدود 300 نفر از کودکان و نوجوانان ساکن در مناطق کم‌برخوردار، حاشیه شهر و مناطق آسیب‌خیز در سنین ۸ تا ۱۸ سال و خانواده‌های آنان در قالب ۲۵ تیم در این مسابقات شرکت داشتند. این مسابقات در دو گروه دختران و پسران برگزار شد. پسران در رشته فوتسال و دختران نیز در رشته‌های دفاع شخصی و کاراته در این مسابقات به رقابت پرداختند.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه اختتامیه این جشنواره گفت: کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این جشنواره تحت پوشش برنامه‌های فرهنگی، پیشگیری، حمایتی و معیشتی توسط خیرین، بهزیستی و نهادهای مردمی قرار دارند و شرایط و وضعیت زندگی آنها همواره پیگیری می‌شود. خدمات روانشناختی، مددکاری، آموزشی، کمک‌های معیشتی، مهارت‌آموزی برای نوجوانان و خانواده‌ها از جمله خدماتی است که توسط بهزیستی به این افراد ارائه می‌گردد.

دکتر مسعود فیروزی افزود: طرح اجتماع محور پیشگیری از اعتیاد با هدف کاهش عوامل خطر و افزایش عوامل محافظت کننده در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق توسعه برنامه‌های فرهنگی و ورزشی اجرا می‌گردد. این جشنواره نیز در راستای پیشبرد همین اهداف برگزار گردیده است. شایان ذکر است که پیشگیری از اعتیاد فقط از طریق امکانات دولتی و سیستم اداری امکان‌پذیر نیست و مشارکت خیرین و مردم را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: از طریق پیگیری خیرین در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در این منطقه کتابخانه‌ای نیز راه‌اندازی شده است که علاوه بر فروش و امانت دادن کتاب، کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌های آنان در مکان کتابفروشی برگزار می‌شود، افراد مستعد و توانمند شناسایی می‌شوند و از این طریق و ضعیت فرهنگی این کودکان و نوجوانان رصد می‌شود.

در انتهای این مراسم از مسئولین ورزشی استان، همکاران دولتی و غیردولتی تقدیر شد و به افراد شرکت کننده در جشنواره نیز جوایزی اهدا گردید.

کد خبر 1284
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 404

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها