1401/04/24 18:35:21
با مديريت دبيرخانه رصد آسيب‌هاي اجتماعي سازمان بهزيستي
آسيب‌هاي اجتماعي ۴۷۰شهرستان كشور رصد شد

به گفته معاون پپشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي مركز توسعه پيشگيري بهزيستي كشور، آسيب‌هاي اجتماعي در 470 شهرستان در سراسر كشور مورد رصد قرار گرفته و اطلاعات حاصله در سامانه رصد آسيب‌هاي اجتماعي بهزيستي كشور به ثبت رسيده است.


آرزو ذكايي‌فر صبح امروز در نشست اعضاي دبيرخانه رصد آسيب‌هاي اجتماعي در بهزيستي خراسان رضوي، اين خبر را اعلام كرد.
ذكايي‌فر گفت: مطالعات اين طرح از حدود يك دهه پيش آغاز شده و در سال گذشته پس از برگزاري جلسات كارشناسي متعدد و بررسي‌هاي تخصصي، اجرايي گرديده است.
وي ادامه داد: سامانه‌ي رصد آسيب‌هاي اجتماعي در سطح ملي فعال است و بزودي دسترسي استان‌ها به اين سامانه برقرار مي‌شود.
وي افزود: بالغ بر 20 دستگاه اجرايي در اين برنامه مشاركت و با بهزيستي همكاري دارند.
وي اظهار داشت: اطلاعات اين سامانه با داده‌هاي استخراج شده از مداخلات اورژانس اجتماعي، سامانه ملي اعتياد، خط مشاوره تلفني 1480 و سامانه تصميم هم‌رساني شده و علاوه بر اين اطلاعات مديريتي از طريق ثبت احوال، وزارت بهداشت، پزشكي قانوني و ديگر نهادهاي مرتبط نيز اخذ و در داشبورد اين سامانه مورد تحليل قرار مي‌گيرد.
وي خاطر نشان كرد: مقرر شده كه اين سامانه به پايگاه رصد مسائل اجتماعي وزارت كشور نيز پيوند داشته باشد و هم‌افزايي نهادهاي مختلف مي‌تواند برنامه‌هاي كاهش آسيب را ثمربخش‌تر نمايد.
وي خاطر نشان كرد: هدف از تأسيس دبيرخانه رصد آسيب‌هاي اجتماعي در بهزيستي، هم افزايي دستگاه‌ها در حوزه پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي است.
ذكايي‌فر تأكيد كرد: اعتبارات لازم براي اجراي برنامه‌هاي كاهش آسيب تأمين شده و ما در مشاركت دستگاه‌هاي مرتبط فقط همكاري و تعامل مثبت آنان را انتظار داريم.
وي افزود: با داشتن اطلاعات زمينه‌اي در هر منطقه، مي‌توانيم برنامه‌هاي كنترل و كاهش آسيب‌هاي اجتماعي را هدفمند نموده و بر اساس بوم هر منطقه و اولويت‌بندي مطابق با شرايط اجتماعي آن، اجرايي كنيم.
در اين نشست، اعضاي دبيرخانه نظرات و ديدگاه‌هاي خود را پيرامون طرح‌ها و برنامه‌هاي اعلام شده‌ي بهزيستي در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي مطرح كردند و براي همكاري در اجراي اين برنامه‌ها در سطح استاني، اعلام آمادگي نمودند.
در پايان اين نشست مقرر شد طرح‌هاي اجرايي كه بهزيستي استان در حوزه ‌آسيب‌ها تدوين مي‌كند با مشاركت دستگاه‌هاي عضو دبيرخانه باشد تا هم‌افزايي به حداكثر مطلوب برسد.

کد خبر 239
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 660

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها