1401/05/04 18:27:24
معاون امور توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی
۴۰ هزار معلول در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه از بهزیستی خدمات می‌گیرند

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در نشست خبری که به مناسبت چهل و دومین سالروز تشکیل سازمان بهزیستی برگزار شده بود، گفت: پرونده‌های ۱۳۰ هزار نفری مددجویان خراسان رضوی فقط ۲ هزار نفر کمتر از تهران است و از سایر استان‌ها بیشتر است.


حمیدرضا علیزاده با بیان اینکه ۴۰ هزار نفر معلول از خدمات برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه خدمات دریافت می‌کنند گفت: ۴۳۰ تسهیلگر در این برنامه فعالیت دارند و امسال ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع اختصاص یافته است.

وی گفت: تعداد صندوق‌های خودیاری معلولین روستایی در سال ۹۹ بیش از ۳۵ صندوق بوده که اینک به ۹۰ صندوق رسیده است.

وی گفت: در این صندوق‌ها معلولین و خانواده‌های آنها در گروه‌های ۵ تا ۱۵ نفره مشغول فعالیت معیشتی می‌شوند که در این مسیر از کمک‌های بلاعوض بهزیستی و تسهیلات ارزان‌قیمت بهره‌مند می‌شوند.

علیزاده از اختصاص ۷۰۰ میلیون تومان برای خرید وسایل کمک توانپزشکی خبر داد و گفت: امسال جشنواره‌های بازی‌های بومی محلی را در تمام شهرستان‌های استان در بین گروه‌های هدف برگزار می‌کنیم.

وی همچنین از بررسی ۲ هزار ساختمان دولتی در زمینه دسترس‌پذیری برای معلولین در سطح ادارات کل خبر داد و گفت: در این زمینه هنوز مشکلات زیادی وجود دارد و بعضی دوایر حتی حداقل‌های دسترس‌پذیری را هم انجام نداده‌اند.

 

 

کد خبر 260
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 625

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها