1401/03/25 10:22:55
تدوین برنامه توانمندسازی فرهنگی هنری معلولین در بهزیستی خراسان رضوی

برنامه توانمندسازی فرهنگی هنری افراد دارای معلولیت در بهزیستی خراسان رضوی تدوین شد.


به گفته معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، فعالیت‌های فرهنگی هنری یکی از عمده‌ترین حوزه‌های رشد و بروز استعدادها و توانمندی های معلولین است.
حمیدرضا علیزاده گفت: اگر افراد دارای معلولیت، استعدادیابی شوند، آموزش ببینند و در رشته‌ی مورد علاقه‌شان توانمند شوند امکان استقلال اقتصادی اجتماعی آنها بیشتر می‌شود.
به گفته‌ی این مسؤول، در سال‌های گذشته که بهزیستی خراسان رضوی، جشنواره‌هایی در زمینه‌های مختلف فرهنگی هنری با محوریت افراد دارای معلولیت برگزار کرده، به نتایج بسیار خوبی در این زمینه دست یافته که می‌تواند دست‌مایه‌ی طرح توانمندسازی در این بخش قرار گیرد.
علیزاده گفت: در حال حاضر در تمام کشور و جهان، نمونه‌های زیادی از افراد دارای معلولیت در رشته‌های مختلف فرهنگی هنری فعالیت دارند و بسیاری از آنها درخشش‌های ملی و بین‌المللی دارند که زمینه‌ی استقلال کامل آنها را فراهم کرده است.

هنر، ورزش و فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند از انزوای افراد دارای معلولیت پیشگیری کند
معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه هنر، ورزش و فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند از انزوای افراد دارای معلولیت پیشگیری کند و فرزندان دارای معلولیت خانواده را به سطح فعالیت اجتماعی بکشاند گفت: برای اجرای برنامه‌ی توانمندسازی، نیازمند هماهنگی با بهزیستی کشور هستیم که البته مدیران ارشد سازمان توجه خاصی به این مقوله دارند.
وی افزود: علاوه بر این، شناسایی توانایی‌های بالقوه معلولین و همچنین تدوین برنامه برای آموزش معلولین توسط بخش غیر دولتی در رشته‌های مختلف جزئی از برنامه‌ی توانمندسازی فرهنگی هنری است.
علیزاده گفت: رشته‌هایی که تا کنون در نظر گرفته‌ایم موسیقی، تئاتر، ادبیات با گرایش‌های نمایشنامه‌نویسی، شعر، گزارش‌نویسی، ویراستاری و فیلم‌نامه‌نویسی، داستان‌نویسی، ادبیات مقاومت، هنرهای تجسمی و هنرهای مرتبط با عکس و فیلم است که قطعا گرایشات بیشتر و بهتری هم به این فهرست افزوده می‌شود.
به گفته معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، هدف نهایی ما از اجرای این برنامه ان است که فرد دارای معلولیت، استعداد خودش را بشناسد و با رشد و پرورش این استعداد، به مرحله‌ی اشتغال حرفه‌ای برسد و بتواند خودش و خانواده‌اش را از راه درآمد این حرفه، اداره کند.
وی ادامه داد: علاوه بر این، درخشش هنری در همه‌ی رشته‌های سبب بالا رفتن وجهه‌ی اجتماعی، اشتهار مثبت و اعتماد به نفس فرد نیز می‌شود که بخش مهم‌تری از توانمندسازی و استقلال‌بخشی معلولین است.
علیزاده گفت: برنامه تدوین شده را به سازمان بهزیستی کشور ارسال کرده‌ایم و امیدواریم اجرای آن میسر شود.
وی افزود: فرهنگ و هنر، دو حوزه غنی و مغفول مانده‌ی توانمندسازی است که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
وی همچنین خاطر نشان کرد: پس از اینکه فرد دارای معلولیت آموزش‌های لازم را فرا گرفت می‌تواند با کمک‌های مالی و تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت، اشتغال در رشته‌ی مورد علاقه‌اش را ایجاد و به عنوان یک حرفه به آن بپردازد.

کد خبر 150
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 1785

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها