1401/05/03 20:18:20
در پنجمین روز هفته بهزیستی صورت گرفت:
بهره‌برداری از ۱۴۸ واحد مسکونی برای مددجویان فاقد مسکن بهزیستی خراسان رضوی

در پنجمین روز هفته بهزیستی ۱۴۸ واحد مسکونی مددجویی در خراسان رضوی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.


به گفته مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی ۶ واحد از این خانه‌ها متعلق به مددجویان سادات می‌باشد که با کمک دفتر مقام معظم رهبری، آستان قدس رضوی و بهزیستی ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.
مسعود فیروزی در مراسم بهره‌برداری از این واحدها که از طریق ویدیوکنفرانس و در مقیاس کشوری صورت گرفت گفت: این واحدها در نزدیکی مضجع شریف رضوی ساخته شده است.
وی ادامه داد: این فاز سوم از واحدهای مسکونی سادات است که به ترتیب ۳۱، ۲۳ و ۶ واحد از آنها تا کنون مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مقرر شده که ۳۰ واحد دیگر نیز به مددجویان بهزیستی تعلق بگیرد.
وی همچنین در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت: در مجموع ۲۹ واحد از کل خانه‌های مورد بهره‌برداری برای خانواده‌های دو معلول و بیشتر بوده که در تفاهم‌نامه ۵ جانبه با بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و بهزیستی به بهره‌برداری رسیده و بهزیستی به هر واحد در شهرها ۱۴۰ و در روستاها ۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض داشته است.

بهره‌برداری از ۱۴۸ واحد مسکونی برای مددجویان فاقد مسکن بهزیستی خراسان رضوی

فیروزی افزود: همچنین ۱۸ واحد متعلق به ایتام است که با مشارکت بنیاد مسکن و بهزیستی ساخته شده و سهم بهزیستی ۱۲۵ میلیون تومان به ازای هر واحد بوده است.
به گفته این مسؤول ۹۰ واحد از این خانه‌ها به صورت عادی برای مددجویان توانبخشی و اجتماعی بوده که برای هر یک از آنها ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص یافته است.
فیروزی گفت: در چهار واحد از مسکن‌های بهره‌برداری شده قرار گاه خاتم الانبیا به صورت مشارکتی همکاری داشته و زمین را مددجو تأمین کرده که بهزیستی نیز به ازای هر واحد ۱۵۵ میلیون تومان پرداخت کرده است.
وی با یادآوری اینکه این واحدها بین ۶۰ تا ۱۰۰ متر مربع مساحت مفید دارد گفت: در واحدهای سادات خانواده بین ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان مشارکت داشته و بهزیستی نیز ۱۰۰ میلیون پرداختی داشته است.

بهره‌برداری از ۱۴۸ واحد مسکونی برای مددجویان فاقد مسکن بهزیستی خراسان رضوی

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی همچنین از ۲ هزار و ۴۵۰ واحد مسکن نیمه تمام مددجویی در سطح استان خبر داد و گفت: امیدواریم با مشارکت خیرین عزیز و نهادهای حاکمیتی، شاهد افتتاح و بهره‌برداری این واحدها تا پایان سال باشیم.
وی ضمن تشکر از نیکوکارانی که به انحای مختلف با بهزیستی در زمینه مسکن و اشتغال مددجویان همکاری دارند گفت: نهادهای حاکمیتی همچون ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی، سپاه و قرارگاه خاتم الانبیا نقش بسیار مهمی در ساخت این واحدهای مسکونی داشته‌اند و برای رفع محرومیت از جامعه‌ی هدف بهزیستی، گام‌های بلندی برداشته‌اند.

بهره‌برداری از ۱۴۸ واحد مسکونی برای مددجویان فاقد مسکن بهزیستی خراسان رضوی

کد خبر 250
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 871

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها