1401/04/05 19:23:37
اجرای طرح مشارکت اجتماعی بانوان در جهت ارتقای سلامت اجتماعی آنها آغاز شد

بهزیستی خراسان رضوی برای اولین بار در استان، طرح مشارکت اجتماعی زنان در جهت ارتقای سلامت اجتماعی بانوان را اجرا می‌کند.


به گفته معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، این نهاد پیش از این مشارکت‌ اجتماعی دانش‌آموزان با عنوان «ماد» و مشارکت اجتماعی جوانان با عنوان «مانا» را اجرا کرده و نتایج بسیار خوبی از این طرح‌ها بدست آمده است.
غلامحسین دلبری گفت: طرح مشارکت اجتماعی زنان در کاهش آسیب‌های اجتماعی، با ساختاری مشابه دو طرح پیش‌گفته اجرا می‌شود و تفاوت‌هایی در تعداد و نوع کارکرد هست که بهره‌مندی بیشتری از این طرح گرفته شود.
وی ادامه داد: هدف از این طرح، ارتقای توانمندی زنان در زمینه شیوه‌های همیاری اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌ها، ایجاد زمینه مشارکت زنان در مؤسسات غیر دولتی و افزایش تاب‌آوری زنان در مقابل آسیب‌ها می‌باشد.
همچنین کارشناس مسؤول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در خصوص جزئیات این طرح گفت: دختران و زنان بین ۱۸ و ۵۰ سال گروه هدف این طرح می‌باشند که در دو گروه ۱۸ تا ۳۰ و ۳۰ تا ۵۰ سال ساماندهی می‌شوند.
نسرین زحمتکش ادامه داد: آموزش بانوان شرکت کننده از اول‌ تیرماه آغاز شده و به مدت دو ماه ادامه دارد.
وی گفت: یازده جلسه آموزشی برای مشارکت‌کنندگان پیش‌بینی شده که در آن مشارکت، اصول کار گروهی، آشنایی با مشکلات خاص زنان، شناسایی، طبقه‌بندی و اولویت‌بندی مشکلات، تحلیل و ریشه‌یابی آنها، بررسی راهکارها و تدوین پروژه از این راهکارها، جلب مشارکت گروه‌ها و نهادها برای تأمین مالی یا حمایت‌های اجتماعی از پروژه و در نهایت، اجرای پروژه، به فراگیران آموزش داده می‌شود.
وی با بیان اینکه سطح سواد اعضای گروه‌ها اهمیت زیادی ندارد گفت: مبنای این تعامل فکری، گفتگو و استفاده از هوش اجتماعی افراد است.
زحمتکش گفت: این طرح در ۱۵ شهرستان شامل باخرز، تایباد، تربت حیدریه، فیروزه، بجستان، سبزوار، سرخس، خلیل‌آباد، قوچان، طرقبه، کاشمر، بردسکن، مشهد، درگز و چناران برگزار می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: در مجموعه ۲۰ گروه ۱۵ نفره در اجرای این طرح مشارکت دارند.
وی همچنین یادآور شد: طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران نیز به روال معمول سالانه در ۱۹ شهرستان و در قالب ۲۵ گروه ۱۵ نفره اجرا می‌گردد.
کارشناس مسؤول پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه امسال ۱۲ تسهیلگر جدید به طرح پیوسته‌اند گفت: این طرح با محوریت آسیب‌های اجتماعی گروه‌های نوجوانان برگزار می‌شود و گروه هدف آن نوجوانان ۱۵ تا ۱۸ سال هستند.

کد خبر 186
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 563

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها