1401/07/09 12:51:11
یادداشت | لزوم فراهم آمدن بستر استفاده از تجربیات سالمندان جامعه

تبریک معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی به مناسبت هفته گرامیداشت مقام سالمندان


هفته گرامیداشت مقام سالمندان، روز قدردانی و سپاسگزاری از عاطفه و احساس سالمندان است که دانش زنده و امیدوار و اندوخته های ارزشمندشان راهنمایی برای جویندگان راه در پیمودن موفقیت آمیز مسیر زندگی است.

در عصر حاضر تحولات اجتماعی زندگی سالمند در روبرویی با برخی رویدادها وارد عرصه ی دیگری از زندگی می شود. تکریم سالمندان و احترام ویژه آنان، از آموزه های روشن فرهنگ اسلامی می باشد و نوع نگاه و محتوای فلسفه اجتماعی در اسلام به سالمندان برگرفته از برنامه جامع زندگی بشر، قرآن کریم و دیگر مآخذ اسلامی است که با سخنانی والا و گرانقدر از سالمندان نام برده می شود.

این روزها فرصتی است برای تکریم سالمندان عزیز جامعه و تقدیر و تشکری شایسته از زحمات فراوان عزیزانی است که در بخش های محتلف جامعه در خدمت به این قشر فعالیت می کنند.

هرکس بدون توجه به تجربیات پیشینیان قصد پای گذاشتن در هر راهی کند، بی شک محکوم به شکست خواهد شد، که در رقابت بدون توقف انسان ها در راه فتح قله های موفقیت، آن کس پیش تر است که بیش تر از تجربیات پیشینیان خود بهره برده و زمانش را به آزمودن آزموده ها ضایع ننماید.

حضور فرزانگان پرتجربه در میان جامعه، فرصتی مغتنم برای فراهم آوردن بستر تسریع در پیشرفت ایران اسلامی است که متاسفانه در سال های گذشته به اندازه لازم به آن توجه نشده است. جامعه در هر فعالیت خود نیاز به نگاه موشکافانه و برخواسته از عمری تجربه سالمندان است که آنچه آنان درخشت خام می بینند ما شاید در آینه هم نبینیم.

از تمام سالمندان عزیز میهنم می خواهم برای نمایش توانمندی های خود و گوشزد وجود این گنجینه پربار تجربه به جامعه تنها به مناسباتی مانند این هفته بسنده نکرده که در تمام سال زبان شیوای خود را به بیان مشکلات پیش روی نسل جوان ما بگشایید که جمله به جمله سخنان شما، می تواند گره گشای این نسل علاقه مند به اعتلای ایران اسلامی باشد.

از تمامی ارگان های فعال در این زمینه نیز می خواهم هرگز فراموش نکنند، حل مشکلات پیچیده مدیریتی و اجرایی چه آسان می شوند وقتی مشاوری از فرزانگان سالمند این جامعه در کنار شما باشد.

حمیدرضا علیزاده رضایی

معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی

 

 

کد خبر 419
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

تعداد بازدید 6633

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها