1401/05/03 20:6:58
در نشست خبری هفته بهزیستی عنوان شد؛
در رسانه | تماس با اورژانس اجتماعی در نیشابور ۴۰ درصد افزایش یافت

مشهد؛ ایرنا ؛ رییس اداره بهزیستی نیشابور گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۵۴۰ تماس منجر به ماموریت با اورژانس اجتماعی نیشابور انجام شده که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۴۰ درصدی داشته است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، علی صدر روز یکشنبه به مناسبت چهل‌ و دومین سال تاسیس بهزیستی و گرامیداشت این نهاد در جمع خبرنگاران افزود: بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی به اورژانس اجتماعی ارجاع داده می‌شود و طی یک‌سال گذشته بیشترین موارد شامل کودک‌آزاری ۱۶۴ مورد و پس از آن اختلافات حاد خانوادگی  با ۴۲ مورد بوده است.

وی ادامه داد: بقیه تماسها به اورژانس اجتماعی نیشابور مربوط به زنان و دختران در معرض آسیب، همسرآزاری، فرار از منزل و والدآزاری بوده است.
صدر خاطر نشان کرد: بهزیستی در نیشابور با چهار مرکز دولتی و ۴۷ مرکز غیر دولتی،پنج مرکز سالمندان، هفت مرکز توانبخشی و ۲ مرکز شبانه‌روزی معلولین و ۶ دفتر و مرکز مشاوره ژنتیک، درمان اعتیاد و کمپ ترک اعتیاد خدمات ارائه می‌دهد که با ۱۲ مرکز مثبت زندگی پس از مشهد دارای بیشترین مراکز از این نوع در سطح شهرستان‌های استان است.

وی ادامه داد: بهزیستی نیشابور دارای ۷ هزار و ۱۸ مستمری بگیر و ۷۱۶ زن سرپرست خانوار و ۱۲ خانواده دارای سه قلو است.
وی با اشاره به اینکه نیشابور یک شهرستان مهاجرپذیر است، افزود: در سه مرکز شبانه‌روزی سالمندان و معلولین نیشابور در مجموع به بیش از ۳۰۰ مددجو خدمات ارائه می‌شود، همچنین در پنج خانه فرزندان نیشابور ۱۱۳ فرزند در ۲ گروه سنی ۷ تا ۱۳ و ۱۳ تا ۱۸ سال نگهداری می‌شود.

رییس بهزیستی نیشابور گفت: این شهرستان پس از مشهد دارای بیشترین میزان تنوع قومی و فرهنگی در استان است و طبق آمار رسمی ۱۷ سکونتگاه غیررسمی در نیشابور وجود دارد که افزایش آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان را رقم زده است.
وی خاطر نشان کرد: امسال میزان تعهد اشتغال برای مددجویان بهزیستی در نیشابور ۹۲۰ نفر است که شامل پرداخت تسهیلات از ۳۰ تا یکصد میلیون تومان برای زنان سرپرست خانوار و معتادان بهبود یافته است و پارسال برای ۲۳۹ نفر در قالب بیمه کارفرمایی و خویش‌فرمایی و جبران کارآیی افزون بر یک‌ میلیارد تومان پرداخت شده است.
صدر افزود: هم اکنون ۴۹ سالمند مجهول و فاقد سرپرست در نیشابور وجود دارد که مرکز بیماران روانی مزمن از نیازهای اصلی شهرستان نیشابور است که پیگیرهای لازم برای ایجاد این مرکز انجام شده و قرار است مرکز سالمندان روستای "فرخک" به ساختمان جدید منتقل شود و مرکز سالمندان روستای فرخک به مرکز بیماران روانی اختصاص یابد.

وی ادامه داد: بهزیستی نیشابور پارسال افزون بر ۳۸۶ میلیون تومان مشارکت نقدی و بیش از ۲ میلیارد تومان مشارکت غیرنقدی جذب کرده است که این میزان کمکهای نقدی و غیر نقدی از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۲۰ میلیون تومان بوده است.
صدر با بیان اینکه تعداد فرزندان شیرخوار از تعداد متقاضیان فرزندخواندگی در نیشابور کمتر است، افزود: پارسال ۲۰ کودک و از ابتدای امسال ۱۳ کودک تحویل متقاضیان شده است.

رییس بهزیستی نیشابور گفت:حدود ۷۵۰ مددجو در نیشابور فاقد مسکن هستند، این در حالی است که خانواده‌های دارای ۲ معلول به شرط داشتن زمین می‌توانند از تسهیلات تا سقف ۲۰۰میلیون تومان بهره‌مند شوند.

شهرستان  ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

کد خبر 248
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 1244

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها