1401/04/05 19:39:19
در رسانه | گناباد | یک مسئول نسبت به کاهش سن اعتیاد در گناباد هشدار داد

گناباد؛ ایرنا | رییس اداره بهزیستی گناباد نسبت به کاهش سن اعتیاد به مواد مخدر در این شهرستان هشدار داد و افزایش هوشیاری خانواده ها، نهادهای آموزشی و جامعه نسبت به این معضل را خواستار شد.


علی آراسته روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر افزود: سالهای گذشته بیشتر افراد با سنین بالا درگیر معضل اعتیاد به مواد مخدر بودند اما امروزه حتی نوجوانان هم از این بلای خانمانسوز در امان نمانده اند.

وی ادامه داد: الگو و شیوه های مصرف مواد مخدر هم نسبت به گذشته تغییر کرده است یعنی اگر در گذشته اعتیاد منحصر به مواد مخدر سنتی نظیر تریاک و شیره تریاک بود اما هم اکنون علاوه بر مواد مخدر سنتی، مواد مخدر صنعتی و روانگردان و توهم زا نیز شیوع یافته است.

رییس اداره بهزیستی گناباد با اشاره به اقدامات موثر فرماندهی انتظامی این شهرستان در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و ناامن کردن فضا برای توزیع کنندگان این مواد خانمانسوز گفت: برای ایجاد وحدت رویه و افزایش هم افزایی به منظور کاهش آسیبهای اجتماعی کمیته های تخصصی طی سنوات گذشته در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر در فرمانداری گناباد تشکیل و فعالیتهای پیشگیرانه در این زمینه با محوریت فرمانداری و بهزیستی انجام می شود و با همین رویکرد، پایگاه سلامت اجتماعی برای ایجاد نقش آفرینی بیشتر خیران و تشکلهای مردم نهاد در گناباد شکل گرفته است.

آراسته افزود: استفاده از ظرفیتهای تشکلهای مردم نهاد برای فرهنگ سازی و آموزش، رویکرد مهم اداره بهزیستی گناباد در این زمینه است و سه پایگاه و مرکز سلامت اجتماعی این اداره و دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه فعال هستند.

وی ادامه داد: پنج مرکز ترک اعتیاد بهزیستی هم در گناباد فعال است که به متقاضیان ترک اعتیاد از سایر شهرستانهای همجوار هم خدمات ارایه می کنند.

رییس اداره بهزیستی گناباد گفت طی یک سال گذشته ۸۰۰ میلیون ریال حمایت مالی به خانواده های آسیب دیده از اعتیاد به مواد مخدر و افزون بر ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی به معتادان بهبود یافته در این شهرستان پرداخت شده است.

ایران و خراسان رضوی با توجه به همجواری با افغانستان به عنوان عمده ترین تولیدکننده مواد مخدر جهان از قربانیان اصلی قاچاق مواد افیونی و اعتیاد به آن محسوب می شوند و در این میان شهرستان گناباد با توجه به موقعیت جغرافیایی در مسیر کاروانهای قاچاق مواد مخدر قرار گرفته است.

سوم تا نهم تیرماه به عنوان هفته مبارزه با مواد مخدر و پنجم تیرماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نام‌گذاری شده است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

کد خبر 188
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 1074

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها