1401/05/03 20:13:6
در نشست خبری هفته بهزیستی عنوان شد؛
در رسانه | اعطای بیش از ۹ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی در قوچان

رئیس اداره بهزیستی قوچان از اعطای ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت پوشش این شهرستان و ایجاد اشتغال قطعی برای ۱۸۰ نفر خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، ربابه خلیل‌آبادی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسب هفته بهزیستی با اشاره به فعالیت ۲ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در این شهرستان اظهار کرد: قسمتی از آسیب‌ها در سطح شهر به معتادان متجاهر برمی‌گردد که اقدام به تکدی گری، اشاعه اعتیاد، راه‌اندازی پاتوق و سلب امنیت از مردم می‌کنند و این موجب شد کمپ اجباری ترک اعتیاد ماده ۱۶ تبصره ۲ از اواخر سال ۹۹ در قوچان شروع به کار کند.

وی بابیان اینکه ظرفیت این مرکز به‌صورت اسمی ۲۰۰ نفر است، افزود: بر اساس آمارهای اعلامی از سوی نیروی انتظامی طی ۴ ماه اول راه‌اندازی این کمپ در قوچان میزان جرائم خرد حدود ۲۵ درصد کاهش داشته است و در حال حاضر روند پذیرش معتادان متجاهر فاقد خانواده و سرپرست در کمپ ماده ۱۶ ادامه دارد.

رئیس اداره بهزیستی قوچان با اشاره به این موضوع که یک مرکز اقامتی ترک اعتیاد ماده ۱۵ با ظرفیت ۳۰ نفر هم در این شهرستان فعال است، تصریح کرد: هر جا احساس شود در مرکز ترک اعتیادی خطری متوجه مددجو بوده و آن‌ها را تهدید می‌کند به‌صورت جدی بهزیستی وارد عمل می‌شود که در حال حاضر مرکز ماده ۱۵ این شهرستان به دلیل برخی شبهات به وجود آمده موقتاً تعطیل‌شده است.

خلیل‌آبادی با تأکید بر اینکه باید در مراکز ترک اعتیاد امنیت مددجو مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: این مرکز خودمعرف بوده یا خانواده‌ها اقدام به معرفی می‌کنند که در حال حاضر تعدادی از مددجویان با طی کردن دوره درمان اولیه و سم‌زدایی، به خانواده‌ها تحویل و مابقی نیز به‌صورت موقت به مرکز دیگر تحویل داده‌شده‌اند تا به اعتراضیه مسئول این مرکز رسیدگی و شبهات طرح شده موردبررسی قرار بگیرد.

زنگ هشدار آسیب‌های اجتماعی در قوچان به صدا درآمده است

رئیس اداره بهزیستی قوچان بابیان اینکه از جمعیت ۱۸۰ هزارنفری قوچان حدود ۳.۲ درصد تحت عناوینی همچون زنان بی‌سرپرست، معلولان و غیره تحت پوشش بهزیستی قرار دارند، گفت: تعداد پرونده‌های ثبت‌شده در سامانه بهزیستی به ۷ هزار و ۲۱۵ پرونده می‌رسد که از این تعداد ۳ هزار و ۹۸۲ پرونده در حوزه توان‌بخشی فعال بوده و یک هزار و ۳۹۸ پرونده به حوزه اجتماعی اختصاص دارد.

رئیس اداره بهزیستی قوچان یادآور شد:۶مرکز مثبت زندگی با سیاست محله محوری، شفافیت اقدامات و مددجو محوری در این شهرستان با پهنه‌بندی‌های انجام‌شده مستقر هستند و تمام فعالیت‌ها برای ۲ هزار و ۵۰۰ پرونده مستمری‌بگیر را به‌صورت الکترونیکی پیگیری می‌کنند.

خلیل‌آبادی با بیان اینکه با سختگیری در صدور مجوز برای مشاوران و الزام در اخذ تائیدیه سازمان نظام روانشناسی، امروز شاهد فعالیت مراکز مشاوره توانمند در سطح شهر هستیم، تصریح کرد: ۸ مرکز مشاوره تخصصی در حوزه خانواده، ازدواج، فرزند پروری، تحصیل و غیره تحت نظارت بهزیستی در این شهرستان مشغول فعالیت هستند که ماهیانه ۲۰۰ نفر از خدمات تخصصی این مراکز بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۲ تیم اورژانس اجتماعی این شهرستان به امور آسیب دیدگان در حوزه معلول آزاری، کودک‌آزاری، همسر آزاری، خودکشی و غیره رسیدگی می‌کنند، ادامه داد: متأسفانه بالاترین آسیب طی یک سال گذشته مسئله کودک‌آزاری است اما مجاز به ارائه آمار در این زمینه نیستیم.

رئیس اداره بهزیستی قوچان با یادآوری این مطلب که تعداد آسیب‌های اجتماعی طی یک سال گذشته در این شهرستان افزایش پیداکرده و این زنگ هشداری برای انجام تحقیق و پژوهش در این زمینه است، گفت: تعداد تماس‌های اخذ شده با سامانه ۱۲۳ در سال ۹۹ به ۱۹۳ تماس می‌رسد که این میزان در سال گذشته با رشد همراه بوده و رقم ۲۶۷ را به ثبت رسانده است.

وی اضافه کرد : میزان مداخله نیز به همین میزان افزایش‌یافته و ۱۰۸ مورد مداخله در سال ۹۹ طی سال گذشته با افزایش ۳۴ درصدی به ۱۶۶ مورد رسیده است که نشان می‌دهد باید نگاه تخصصی‌تری به حوزه آسیب‌ها صورت بگیرد.

خلیل‌آبادی زنان بی‌سرپرست را یکی از مهم‌ترین حوزه‌های این سازمان یادکرد و افزود: ۶۹۲ پرونده در این حوزه فعال بوده که ماهیانه ۲۳۶ میلیون تومان جمع دریافتی‌های این خانواده‌ها برای باز توانی، حرفه‌آموزی، تحصیل و محل سکونت است.

وی از دریافت مستمری توسط ۱۲۴ خانواده دارای فرزند دوقلو و سه‌قلو با دریافتی هر خانوار یک‌میلیون و ۸۰ هزار تومان کمک‌هزینه خبر داد و تصریح کرد: ۲۴ کودک زیر یک سال نیز شیر خشک دریافت می‌کنند که سهم هر کودک ۴ قوطی در ماه است.

رشد بیماری اعصاب و روان طی یک سال گذشته در قوچان

در ادامه رئیس اداره بهزیستی قوچان با اشاره به پرداخت مستمری ۲ هزار و ۸۹۶ نفر در حوزه توان‌بخشی مجموعاً بااعتبار یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان در ماه گفت: متأسفانه طی یک سال گذشته بیماری اعصاب و روان در این شهرستان به دلیل فشارهای اقتصادی و اجتماعی و مصرف مواد مخدر صنعتی رشد داشته است و این در حالی بوده که قبلاً کمترین بیماری به حوزه اعصاب و روان اختصاص داشت.

خلیل‌آبادی بابیان اینکه متأسفانه تنها ۲۵ درصد ادارات این شهرستان برای معلولین مناسب‌سازی شده است، تصریح کرد: برخی دیگر از ادارات که فاقد امکانات مناسب برای معلولین هستند راه زیادی تا مناسب‌سازی دارند زیرا استیجاری یا فرسوده بوده و حتی قدرت اقتصادی برای ایجاد رمپ و آسانسور در این اداره‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: قریب به ۱۱ درصد مردم این شهرستان نیاز به دسترسی مناسب به پارک‌ها، مراکز تجاری، درمانی، بانک‌ها و غیره دارند که حقیقتاً با استانداردها فاصله زیادی وجود دارد زیرا هنوز برخی ساختمان‌های تجاری در مرکز شهر قوچان وجود داشته که فاقد پایان کار هستند.

رئیس اداره بهزیستی قوچان از اعطای ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت پوشش این شهرستان و ایجاد اشتغال قطعی برای ۱۸۰ نفر خبر داد و یادآور شد: ۴۰ درصد این تسهیلات به حوزه توان‌بخشی، ۳۰ درصد به زنان سرپرست خانوار و ۳۰ درصد نیز به معتادان بهبودیافته اختصاص داشته است.

کد خبر 249
لینک کوتاه

برچسب ها



اخبار مرتبط

نظر شما

 
 
 
 
تعداد بازدید 885

آخرین فعالیت ها

عکس اصلی

ویژه ها